Kettlebells

Er Kettlebells et godt træningsredskab?

Har du et ønske om at tone din krop på en nem, men samtidig effektiv måde. Så er Kettlebells virkelig gode til formålet. De bliver ved med at stige i popularitet, og det er der en god grund til. Træning er noget af det, vi alle sammen ville ønske, at vi havde mere tid til, men for mange kan det være svært at få tid til det i en travl hverdag. Derfor er hjemmetræning en god og nem måde at få en træningsrutine ind i hverdagen på, selvom man både skal jonglerer med karriere og familie. En kettlebell kan købes og anvendes hjemme, men også i fitnesscenteret, hvor de efterhånden er at finde i de fleste centre. En kettlebell kan bedst beskrives som en tung kugle med håndtag i, og er blevet et populært alternativ til håndvægte.

Du kan finde billige kettlebells på dette link.

Hvad er det gode ved Kettlebells?

Den mest effektive måde at tone din krop på at ved at styrketræne, og ikke blot dyrke konditionstræning. Kettlebells er derfor et rigtig godt redskab, da det både kan give dig mere styrke og muskelmasse, samtidig med at du kan anvende dem til at få pulsen op, forbrænde kalorier og dermed tabe dig. Du kan træne alle muskelgrupper i kroppen. Der findes forskellige gode øvelser, der kan benyttes, så mange af dine muskler bliver aktiveret på samme tid. Derudover er det et redskab der ikke fylder ret meget hvis du eksempelvis ønsker at træne hjemme, for hvor mange har plads til en stang og vægtskiver i hjemmet? De små jernkugler giver dig yderligere en meget effektiv træning på kort tid, og du vil derfor hurtigt kunne se resultater på din krop.

Hvad bør du vide om Kettlebell træning?

At træne med kettlebells kræver lidt øvelse, da det er vigtigt at have en god teknik, når du skal kaste rundt med den tunge kettlebell. Nogle af øvelserne man laver kan være svære, og hvis teknikken ikke er i orden, er der en sandsynlighed for at man kan få skader. Selvom du kan lave mange øvelser med blot en kettlebell, vil det være en god ide at anskaffe sig to af hver vægt som minimum, for at kunne lave alle typer af øvelser.

Kettlebells kan fås i mange forskellige vægte, helt fra 4 kg til over 40 kg. Det kan være svært at vide, hvilken vægt man skal vælge. Hvis man er nybegynder i forbindelse med træning, er det vigtigt ikke at starte med en for tung vægt, da man hellere skal fokusere på en korrekt teknik fremfor at have så tung vægt, at det resulterer i at øvelserne bliver udført forkert.  Nedenunder ses fire rigtig gode øvelser med kettlebells, som du med fordel kan flette ind i dit træningsprogram:

  • Kettlebell Swings
  • Kettlebell Cleans
  • Push Press
  • Turkish Getups

Dog findes der rigtig lang liste af øvelser man kan lave med en kettlebell, og det er for et redskab med rig mulighed for variation i træningen. Se også denne artikel fra iForm.dk

Tags:

Der er ingen kommentarer endnu

Hvorfor ikke være den første?

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *