kosttilskud

Hvilke kosttilskud bør jeg tage i forbindelse med styrketræning?

Der skal ikke herske nogen tvivl om, at det er meget almindeligt, at man indtager diverse former for kosttilskud, hvis man er seriøs omkring sin styrketræning. Der findes et bredt spektrum af forskellige typer af kosttilskud på det danske marked, så derfor vil det naturligvis heller ikke være alle former for kosttilskud, der er relevant for dit vedkommende at indtage. Det skal selvfølgelig også understreges, at det er noget, der afhænger meget af, hvad din kost består af, hvor seriøs, du er omkring din styrketræning og et bredt spektrum af øvrige faktorer.

Uanset hvilket eller hvilke kosttilskud, du vælger at indtage i forbindelse med din styrketræning, så er det naturligvis vigtigt, at du er klar over, at det er et tilskud til din kost, hvorfor der ikke er tale om mirakelmidler, der kan sætte fart under din fremgang, hvis ikke det er kombineret med den rette kost. Der er – desværre – mange, der tror, at kosttilskud er det eneste, du behøver for at få succes med din styrketræning, men det handler i langt højere grad om hård træning og den rette kost. Nedenfor kan du dog læse om nogle af de kosttilskud, der kan give dig et forspring:

  1. Proteinpulver

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at én af de mest populære og mest anvendte former for kosttilskud i forbindelse med styrketræning er naturligvis proteinpulver. Det er ganske enkelt blot protein i pulverform, som du naturligvis skal indtage ved siden af god og sund kost, så du er garanteret, at du indtager nok protein til at sætte fart under din muskelvækst. Vejer du cirka 80 kg., er af mandligt køn og ønsker en god muskelvækst, så bør du indtage mellem 120 og 160 gram protein i løbet af en dag. Det er selvfølgelig i denne forbindelse proteinpulver kommer ind i billedet.

Læs mere på: http://bgh.dk/proteinpulver/

  1. Weight Gainer

Der er ligeledes også rigtig mange, der styrketræner, der indtager Weight Gainer efter deres træning. Det er en kombination af hurtigt optageligt kulhydrat og protein, der skal indtages efter træning, da det får dit blodsukker til at stige meget voldsomt, eftersom både kulhydrater og proteiner fra Weight Gainer er såkaldt hurtigt optagelige kulhydrater og proteiner, hvilket også er årsagen til, at det er særdeles vigtigt at spise et solidt måltid cirka en time efter, du har indtaget Weight Gainer. Det betyder selvfølgelig også, at ligesom proteinpulver er protein i pulverform, så er Weight Gainer både protein og kulhydrater i pulverform.

Læs mere på: http://bgh.dk/weight-gainer-guide/

  1. Kreatin

Når dine muskler bliver udsat for intenst arbejde, vil det være resultere i, at ATP-lagrene ender med at blive brugt rigtig hurtigt. De bliver ganske enkelt tømt så hurtigt, at det er umuligt for kroppen at fylde dem op i samme tempo, hvilket også er ensbetydende med, at vi bliver mere udkørt des længere hen i sættet, vi kommer. Det er i denne forbindelse at mange gør brug af kreatin som kosttilskud, da det er et særligt stof, der er med til at gendanne ATP-balancen i dine muskler, så du lige netop undgår problemet med, at du hurtigt bliver udkørt.

Det er ikke noget, du skal være bekymret for at indtage, eftersom der i forvejen findes kreatinfosfat i muskelcellerne, men det er dog i begrænsede mængder, så derfor giver det god mening at supplere op med et kosttilskud i form af kreatin. Det gør det nemmere for dig at gendanne ATP-balancen på meget kortere tid, hvilket kommer dig til gode, når du styrketræner ved høj intensitet. Kreatin er med til at øge musklernes styrke, stimulere proteinsyntesen og ligeledes også give kroppen bedre forudsætninger for at reagere positivt på din styrketræning, hvilket i sidste ende vil resultere i større muskler.

Læs mere på: http://bgh.dk/kreatin/

Tags: , , ,

Der er ingen kommentarer endnu

Hvorfor ikke være den første?

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *